.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
یوسف نژاد: شهردار باید توسط مردم انتخاب شود نه دولت

اعضای کمیسیون شوراهای مجلس ماده ای را تصویب کرده اند که بر اساس آن انتخاب شهردار در تهران به پیشنهاد وزیر کشور و در مراکز استان ها به پیشنهاد استاندار و در شهرها هم به پیشنهاد فرماندار خواهد بود.

اين طرح كه در تقابل با طرح انتخاب شهرداران توسط مردم است نارضايتي هايي را به دنبال داشته و برخي نمايندگان مجلس در اين خصوص واكنش نشان دادند و اين طرح را مغاير با سياست هاي كلي نظام دانستند.

علي اصغر يوسف نژاد سخنگوي كميسيون صنايع در گفت و گو با خبرنگار پارلماني شفاف با انتقاد از دولتي كردن شهرداري ها اظهار داشت : دخالت دولت در تصميم گيري كه مربوط به شوراها مي شود بر اساس اصل 44 بايد كاسته شود و به نظر مي رسد كه تعيين شهردار تهران توسط وزير كشور و شهرداري هاي مراكز استان ها به پيشنهاد استاندار با اصل شوراها تضاد دارد.

وي با تاكيد بر اينكه انتخاب شهرداران مسئوليت شوراها است تصريح كرد: شوراها بايد در عمل به گونه اي رفتار كنند كه از مسائل حاشيه اي، قومي و قبيله اي پرهيز كنند و فقط به كار مردم رسيدگي كنند.

عضو فراكسيون مديريت شهري شيوه مناسب انتخاب شهرداران را انتخاب توسط مردم عنوان كرد و گفت: چنانچه شهرداران توسط مردم انتخاب شوند روشي مناسب تري است و با اين روش شوراها مي توانند كار نظارتي و برنامه ريزي داشته باشند و شهردار مصوبات شوراها را اجرا كند.

يوسف نژاد خاطرنشان كرد: برآيند فعاليتي كه با شيوه هاي جديد يعني انتخاب شهرداران توسط مردم باشد، شاهد عدم دخالت شوراها در اجرا خواهيم بود که موجب پيشرفت مي شود.

وي تاكيد كرد : بنده با دولتي كردن شهرداري ها مخالفم و شهردار بايد توسط مردم انتخاب و حتي اداره شود و شوراها جنبه نظارتي بر كار شهرداري را داشته باشند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.062 seconds.